петък, 10 ноември 2017 г.

Вие пожелахте: Норкис Батиста


Шеметна, талантлива, работлива и неуморна. Това е Норкис Батиста.


Моделството я отвежда до конкурсите за красота, те, от своя страна, до телевизията, а малкия екран до театъра. Една сцена, която е превзела и която чувства като своя, както любимата й Венецуела, страна за която е излизала да протестира по улиците срещу политическата ситуация, но не като актриса, а като още една гражданка.

"Работейки, също се бориш" е мотото на Норкис, която се е снимала в доста теленовели, музикални видеоклипове и е водила предавания. През 1999 се явява на конкурса Мис Венецуела. Въпреки че не печели, добива голяма популярност. Дебютира на малкия екран с ролята на Дезире в "Чудото на Хуана" през 2002. Играла е още в "Моя сладка Валентина", "Шеметната Анастасия", "Търси се господин перфектен", "Мис Амбиция", "Диво цвете", "Бившият ми ме желае", "По всеки начин Роза", "Камериерка в Пайтия" и "Предадено сърце" през 2016.

Вече осем години Норкис Батиста представя постановката "Оргазми", която говори свободно за сексуалността, връзката между двойките и любовта. Тази пиеса я е играла в доста страни, сред които Испания, САЩ, Норвегия, Дубай и Латинска Америка. Доскоро поддържаше линия бански, но съдружничката й е решила да напусне Венецуела и да започне отначало в чужбина. Не крие, че иска да учи сексология.

Актрисата готви завръщането си на малкия екран, но не с теленовела, а с предаване, в което ще участва и психолог. Неведнъж венецуелката е показвала колко добро сърце има. Последното й добро дело - отряза си косата, за да я дари на фондация, правеща перуки за деца, болни от рак.

- Коя е Норкис Батиста?
Родена съм в беден квартал, имам 8 братя и сестри. Бях защитена и от малка бях мечтателка, борец, воинствена. Мечтите ми нямаха граница. Трябваше да се чувствам добре и затова се грижих за тялото си, ядох здравословно. Дрехите са ми скучни не защото обичам да ходя голя или защото съм ексхибиционистка, а защото моята личност е експлозивна, неспирна, динамична, активна, пълна с мечти. Трябва да се грижа за здравето си, да съм дисциплинирана и да държа кариерата си неопетнена. Всичко, което съм постигнала, е с много работа. 

- Как се появи възможността да оглавиш "Бившият ми ме желае"?

Бях в Колумбия, снимах се в "Диво цвете" и мениджърката ми Лорена Скот ми каза, че ме търсят за една теленовела във Венецуела. Когато чух, че сценаристът е Мартин Ан, казах да. Тогава имах предложение и от Телевиса, Мексико, но предпочетох да да остана в Каракас, за да не се разделям пак със сина си Себастиан.

- Защо предпочете да се върнеш във Венецуела вместо да продължиш с международната ти кариера?
Тези неща не ги решаваме ние, зависи от продуцентите. Когато приключим един проект, винаги сме в очакване какво следва. Да имаш международна кариера не е толкова лесно, както си мислят хората. За да изиграеш една роля, трябва да се явиш на три кастинга. Щях да играя ролята на Клаудия ла Гата в "Диво цвете", която бе за три епизода, но в крайна сметка ми дадоха тази на Зара и тя получи голяма тежест в историята. 

- Не те ли притесни, че те търсят да изпълниш по-големи жени?
Изобщо, зарадвах се, че ще правя тази жена на 45г. Показах променливостта, която може да имаме актьорите. 

- Имаше ли съперничество между теб и Моника Спиър в теленовелата?
Когато отидох на кастинг с RTI, имаше доста неприятен сблъсък помежду ни, имаше конфликт от нейна страна, защото тъкмо я бяха избрали за протагонистка и изведнъж ме викнаха мен да съм част от теленовелата. След тази нейна несигурност я накарах да ми се довери, подкрепих я, вдъхнах й спокойствие, но тя не го усети така. След кастинга, когато отидохме във Венецуела, й казах четири неща на летището, които я накараха да се замисли за това, че никой не може да ни кара да се чувстваме по-нищожни. След като започнахме снимките, станахме най-добри приятелки.

- Какво те накара да се влюбиш в ролята си в "Предадено сърце"?
Историята. Това е жена, която не страда, а работи, минава през хиляди неща, защитава детето си със зъби и нокти. 

- Вече осем години играеш "Оргазми". На какво се дължи успехът на пиесата?
Осем години информираме, възпитаваме, подаряваме усмивки, премахваме стреса у хората, които идват да гледат постановката, която е 100% възпитателна, информативна, говорим за двойката, за ниското самочувствие, за тялото и всичко това го поднасяме по забавен начин. Някои не идват да гледат от страх или от срам, но е нужно да знаят, че не само ще се смеят, но и ще се образоват.

- Правят се все по-малко теленовели във Венецуела...
Всеки ден става все по-трудно за нас, защото нямаме телевизионни канали, които правят теленовели. Затова тази кариера става все по-трудна. Преди се правиха по шест продукции на година, а сега - по една. Всички сме в театъра, за да можем да живеем, да оцеляваме и да поддържаме професията и желанието си да работим, без да напускаме страната.

- Не си ли мислила да отидеш в друга държава?
Всеки ден си мисля да напусна Венецуела. Аз съм гласът на голяма част от населението... крещя страха на всички венецуелци и въпреки че имам желание да работя и да се боря за по-добра страна, живея в параноя да излезна на улицата. През деня е лудост, а вечер - кошмар, защото няма полиция, няма справедливост и няма кой да те пази. Дори синът ми ми казва, че не иска да учи тук. Но не съм милионерка, нямам пари, за да почна нов живот в чужбина. Работя, за да живея и всеки път имаме все по-малко избори. И все пак нямам сърце, за да напусна страната.

- Как се разбираш с бащата на сина ти?
Моите родители са щастливо женени и когато реших да се разделя със съпруга си, бях много критикувана и съдена от хората. Тогава купих апартамент на бившия си, с когото прекарах 12 щастливи години. За мен беше важно синът ми да има покрив, когато отиде при баща си. Бях щастлива да го направя, защото бяха 12 години на растеж, подкрепа от негова страна, той вярваше винаги в мен. Той е готин пич и се разбираме добре. Не трябва да ни пука какво ще кажат другите. Никой няма да ти щастие, ти самият трябва да го намериш. Ти трябва да изискваш уважение и да даваш уважение.

- Как балансираш между майката и актрисата?
Опитвам се да съм възможно най-много време със сина си, да му помагам за домашните, но е трудно, защото се снимам от понеделник до събота или играя "Оргазми" вечерта.

- Каква е тайната за красотата ти?
Правя много упражнения.

- Кое е най-голямото предизвикателство, пред което си се изправяла?
Въпреки че израснаh в квартал с ниски доходи и с голямо смирение, имах щастливо детство, с родители за пример, които ни обичаха с нашите добродетели и недостатъци. Разводът ми също ме беляза, но научих много от него и днес не го виждам като травма. Не се чувствам виновна и дори мисля, че аз взех решението за това.