четвъртък, 19 октомври 2017 г.

Хорхе Као - незабравимият дон Мартин


73-годишният кубинец, който почти половин век живее в Колумбия, има 38 награди, получени през 53-годишната му кариера, пет от които са за "Трима братя, три сестри".


Актьор, певец, режисьор и преподавател... най-много обича да споделя познанията си с младите надежди на актьорската професия. Колкото и години да минат, "Трима братя, три сестри" си остава хит и доказателство за това е, че в момента се излъчва в доста страни по света и отчита висока гледаемост. 

На какво се дължи това според Хорхе Као? "Това беше един от тези световни телевизионни феномени, които се случват на определено време. Добре разказана, снимана и изиграна е. Все още получавам писма за героя си дон Мартин. Голямата дъщеря на Наташа Клаус, която тогава беше на 3г., идваше на снимките, макар че не помни. Сега гледа теленовелата с приятелките си и са се захласнали по нея".

Дали самият Хорхе Као я е гледал пак? "Да, чрез платформата Netflix. Минаха доста години, но не е изгубила свежестта си, има си своя чар и другите версии не успяха да я задминат". Големият актьор твърди, че тази роля е белязала етап в живота му. "По онова време бях лошият на Америка заради теленовелите ми и продуцентите не ме виждаха в друга роля. Но им заявих, че ще изиграя тази роля или никоя друга. След това ме състариха с грим и латекс, но също се противопоставих, не исках да минавам през тази трансформация всеки ден. Аз съм актьор, така че с бяла коса и мустаци беше достатъчно", спомня си Као.

Когато няма работа в телевизията, той прави кино и театър, дори се изявява като певец. "Миналата година снимах "La cienaga" и "Reflejos". Тази година имах три актьорски курса и ще съм на фестивала на Америките в САЩ, представяйки Колумбия, с "Las mariposas saltan al vacio", която режисирам и която беше наградена преди две години". Последната му теленовела е през 2015 - "Сину, река от страсти".