четвъртък, 19 януари 2017 г.

Вие пожелахте: Даниела Ромо


Горда, че е мексиканка, Даниела Ромо е едно от бижутата на тази страна с големия си талант като актриса и певица.


Родена с името Тереса Пресманес Корона през 1959, тя е израснала сред жени и е имала щастливо детство, въпреки отсъствието на баща й. "Израснах с майка ми и понеже тя трябваше да работи, за да издържа мен и сестра ми Патрисия, ни гледаше баба ми. Мисля, че това, че нямах баща, ме е направило по-силна".

От малка знае какво е призванието й и какъв път трябва да извърви, но не всички са я подкрепяли. "Правих си сцени със завесата от банята и пях на куклите си. Представях си, че ме аплодират. Баба ми казваше обаче, че не иска никакви актьори в семейството". Любовта й към изкуството е било по-силно от всичко и на 11г. влиза в хора на братята Савала. 

Заедно с музиката, тя завършва академията на театър Андрес Солер, където получава и първите си роли. Участва в няколко реклами и пътува до Лос Анджелис, за да присъства на курс по пеене. Там изгражда основите на една кариера, която с времето ставаше все по-стабилна. На 19г. влиза в телевизията през голямата врата като протагонистка на "Гореща тайна". По това време Тереса приема артистичното име Даниела Ромо. Година след това, през 1979, играе във "Врагът" и в "Не се страхувай от любовта" през 1980. Пробва се в киното и като водеща.

През 1983г. пуска дебютния си албум и оттогава нейн приоритет става музиката, въпреки че не оставя назад призванието си на актриса. След като записва още два албума, оглавява в Мексико "Тайният път". През новото хилядолетие започва да се снима по-често в теленовели, сред които "Изворът", "Пътища на любовта", "Пробуждане", "Капризи на съдбата", "Триумф на любовта", "Бурята", "Хотелът на тайните". В "Моето сърце е твое" и "Каква красива любов" играе себе си, като във втората дава сили на всички зрители, болни от рак, вдъхва им кураж, че и те могат да се справят с коварната болест като нея.

Последният й албум "Гласът на сърцето", номер 20 в кариерата й, излиза през 2015. Някои от песните е написала лично тя. Тази година ще се снима в "Дива земя", номер 18 в кариерата й. Даниела Ромо има зад гърба си 45-годишна кариера, пълна с триумфи, награди и много любов.


Даниела Ромо не се е омъжвала и няма деца. "Благодарна съм, че нямам деца. Имам майка си, сестра си и племенниците си, приятелите си, които не изискват директна отговорност и които обичам най-много".

- Правила си толкова неща. Какво си казваш на теб самата, като погледнеш назад?
Понякога човек не мисли какво е било, какъв път е изминал. Понякога качват твоя снимка от миналия век и се замислиш за толкова неща, спомняш си толкова неща. Питаш се кога мина времето, което към мен е било доста благосклонно. Пътят ми е бил пълен с красиви неща. 

- Коя продукция ти е донесла най-много успех?
"Тайният път" преди години и сега "Хотелът на тайните". Остави ми големи уроци. За мен беше чест да изпълня ролята на Конча Веласко. Обикнах всички от екипа, бяхме като семейство, споделихме доста моменти, смяхме се, забавлявахме се.

- Започваш в театъра, минаваш през киното и отиваш в телевизията. Как се постига успех?
Не знам, това няма как да се планира. За мен работата е начин на съществуване, за мен е всичко, направила ме е тази, която съм, жената, която съм. Не съм работила, за да имам успех, а защото исках да работя. Дава ми пълноценност във всеки смисъл. 

- В "Бурята" играеше Мерседес...
Така е. Това бе красива история и героинята ми беше голямо предизвикателство. Бе голяма емоция. Винаги исках да изиграя такава героиня, пълна с нюанси, има много начини да се приближи към живота, да се изправи пред него.

- С кой актьор си имала голяма химия?
С Енрике Роча в "Пътища на любовта", затова след теленовелата ни събраха пак в една постановка.

- Какво помниш от "Капризи на съдбата"?
Колегите ми подготвиха празник изненада по случай петдесетия ми рожден ден. Развълнувах се, защото ме обичаха. Хубаво е, че посях обич през целия си живот.

- С Маурисио Ислас, с когото играхте в "Изворът", имате специална връзка...

Той е чувствително момче, искрено. Смятам се за негова втора майка и обожавам семейството му.

- Как се отбелязва 45-годишна кариера? Изглежда сложна цел за днешните актьори.
Затова трябва да празнуваме и да благодарим всеки ден. Когато човек има истинско призвание, отдава живота си, за да го постигне. Вече са 45 години, но усещам, че ми липсва още много да навърша. Понякога ми се струва, че са минали два дни, защото имам същата жажда да продължа да се уча и да правя неща. Днес хората бъркат призванието с временната слава. За голяма кариера е нужно голямо отдаване.

- Разкажи ни за "Гласът на сърцето"...
Горда съм, че можах да създам нещо, което е свежо за мен и което ми даде същата емоция като първия. Благодарна съм на живота, че все още имам тази жажда да продължа да правя нещата с плам.

- Как си?
Вървя към петата година (от излекуването си) и е голяма радост. Дано да е последна и да ми кажат, че всичко е перфектно. 

Любопитно:
- Даниела е имала голяма колекция от предмети, свързани с Пиолин. Когато станала огромна, тя я раздала на деца.

Другите за Даниела Ромо:
Сесар Евора: "Привилегия е да работя с нея, научих много от нея";
Хорхе Салинас и Габриел Сото: "Тя е изключителен човек и голям професионалист".

Даниела Ромо е голям пример за много жени.